Talas
Belediye Başkanı Mustafa Yalçın tarafından dört yıl önce Türkiye’de bir ilk
olarak hayata geçirilen “Şeffaf Odada Başkanla Baş Başa” uygulaması, 200.
haftasına ulaşarak örnek bir belediyecilik geleneğine dönüştü.
MEVLANA’DA RANDEVUSUZ, YERİNDE BULUŞMA
Her hafta
çarşamba günü, 90 bini aşan nüfusuyla Türkiye’nin en büyük altıncı, Kayseri’nin
ise en büyük mahallesi olan Mevlana Mahallesi’nde gerçekleştirilen uygulama,
200. haftasında da vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılandı. Mevlana Meydan
Parkı içerisinde kurulan Şeffaf Oda, halkla birebir temasın en somut adresi
olmaya devam etti.
DOĞRUDAN TALEP, HIZLI ÇÖZÜM
Şeffaf Oda’da
geçen 200 hafta boyunca vatandaşların istek, öneri ve görüşleri tek tek ele
alınırken, çeşitli konulardaki projeler de istişare edildi. Uygulama sayesinde
sorunlar yerinde tespit edilerek hızlı çözümler üretildi.
“BELEDİYECİLİK HALKLA İÇ İÇE OLMAKTIR”
Uygulamaya
ilişkin değerlendirmede bulunan Talas Belediye Başkanı Mustafa Yalçın,
belediyeciliğin merkezine insanı koyduklarını vurgulayarak şunları söyledi:
“Belediyecilikte
en önemli konu halkla ilişkilerdir. Bu nedenle vatandaşla daha iç içe olmak,
randevusuz ve yerinde buluşmak üzere 200 hafta önce Mevlana Meydanı’nda Şeffaf
Oda’yı kurmuştuk. Şeffaf Odamıza bugüne kadar 9 bin 500 kişi geldi. Bu
kişilerden yaklaşık 6 bin talep alındı. Gelen taleplerin dörtte biri diğer
paydaş kurumlarla ilgiliydi.”
KURUMLAR ARASI İŞ BİRLİĞİYLE ANINDA ÇÖZÜM
Başkan
Yalçın, Şeffaf Oda’da yalnızca belediyeye ait konuların değil, diğer kamu
kurumlarını ilgilendiren taleplerin de ele alındığını belirterek, İŞKUR,
Kaymakamlık, Büyükşehir Belediyesi, KASKİ, Türk Telekom, Kayserigaz ve Kayseri
ve Civarı Elektrik Şirketi gibi kurumlarla koordinasyon içinde çalışıldığını
ifade etti.
“VATANDAŞIN AYAĞINA HİZMET GÖTÜRÜYORUZ”
“Vatandaşımızın
ayağına hizmeti götürmenin mutluluğunu yaşıyoruz” diyen Başkan Yalçın, sürece
katkı sunan tüm kurumlara ve belediye personeline teşekkür ederek sözlerini
tamamladı.